12. velj 2010.

na-d-d

Dogodilo se na današnji dan - 12. februar...
- ubio se Branko Miljkovic (ubi me prejaka rec)
- javila se mobilnim kamaratu (na pocetku bejase rec)
najdraza rec mi je rec, jer samo ta rec sadrzi sve ostale reci



Vučko, zvanicna maskota 14. ZOI u Sarajevu (8.2.-19.2.1984)

Sarajevo, kristalna secanja
Sarajevo, od blata i snega
otari mi inje sa ociju i cela
izadi iz mene, izadi iz mene

Pusti oci da vide jos ovaj put
pusti usi da cuju jos ovaj put
Ekv

- DANAS je praznik Sveta tri jerarha. Reč je zapravo o svetiteljima Vasiliju Velikom, Grigoriju Bogoslovu i Jovanu Zlatoustom, iako svaki od njih ima svoj dan praznovanja u mesecu januaru. Ovaj zajednički praznik sva tri svetitelja ustanovljen je u XI veku u vreme cara Alekseja Komnena zbog čudne rasprave u narodu oko toga ko je od trojice svetih najveći: Grigorije zbog dubine uma, Vasilije zbog čistote i hrabrosti ili Zlatousti zbog čudesne rečitosti i jasnoće izlaganja vere. Njihove pristalice čak su se i različito nazivale: vasilijani, grigorijani i jovaniti. Promislom Božjim ovaj spor je rešen u korist Crkve i slavu svetitelja, jer se oni, svaki ponaosob, a potom i sva trojica, javiše u snu episkopu evhaitskom Jovanu rečima da su jedno u Boga i da među njima ne postoji ništa protivrečno. Posavetovali su episkopa da im napiše jednu zajedničku službu i odredi zajednički dan praznika. Tako je spor srećno rešen i određen je 30. januar (sada 12. februar) kao zajednički praznik ovih svetitelja. Proslavljaju ga svi pravoslavni narodi, a u Grčkoj je to najveći nacionalni i školski praznik.
1709. - Aleksandar Selkirk, švedski moreplovac, prototip Robinsona Krusoa Danijela Defoa, spasen je posle četiri godine provedene na ostrvu Fernandez, gde je dospeo nakon brodoloma.
1804. - Umro nemački filozof Imanuel Kant
1809. - Rođen je Čarls Darvin, slavni engleski prirodnjak i fiziolog, tvorac materijalističke teorije koja razjašnjava proces nastanka živog sveta i posledice tog procesa. Od 1831. do 1836. učestvovao je u naučnoj ekspediciji broda "Bigl" koju je opisao u knjizi "Put prirodnjaka oko sveta". Putovanje je imalo presudan značaj za njegovo shvatanje o nestalnosti i promenljivosti organskog sveta. Glavna dela: "Postanak vrsta putem prirodnog odabiranja" (1859), "Promenljivost životinja i biljaka pod domaćim uslovima", "Poreklo čoveka".
1877. - Prva vest prenesena je telefonom iz Bostona u Salem.
1882. - Rođen je srpski slikar Ljubomir Ivanović, pionir srpske grafike.
1909. - Robert Foler oborio je svetski rekord u maratonu (2:46:52,6)
1912. - Kina prihvata Gregorijanski kalendar.
1924. - Premijera "Rapsodije u plavom" Džordža Geršvina u Njujorku.
1949. - U Beogradu je počela nastava na Akademiji za pozorišnu umetnost.
1967. - Kit Ričards i Mik Džeger uhapšeni su zbog droge.
1974. - U Moskvi uhapšen i proteran ruski pisac Aleksandar Solženjicin...
1979. - Lansiran je Kosmos 1076, prvi ruski okeanografski satelit.
1998. - Intel je proizveo svoj prvi grafički čip i740.
2010. - The 2010 Winter Olympics, officially the XXI Olympic Winter Games or the 21st Winter Olympics, will be a major international multi-sport event held on February 12–28, 2010, in Vancouver...



Kraj putovanja

O sve što prođe večnost jedna biva.
Sen koja beše drvo koje traje. Budan
Ispod svoga imena koje budi
Ruka sa cvetovima krv što sebe okiva.

Završiće se putovanje ostaće tiha brda,
Siva praznina vetar koji bludi,
Mesto koje nema mesta u želji al nudi
Zlo da nas spase i istinu otkriva.

To čemu se molite je Žalosni Slavuj.
Ljubav nikada nije završena.
Čega ima ljudskog u patnji? O čuj
Dan odjekuje. Nepokretne zvezde stoje.
Prazne ruke prazno srce pusta sena
I nema mene al ima ljubavi moje.

Propovedanje ljubavi

Nema mene al ima ljubavi moje;
Vidim je u suncu i zemlji gde nam trunu kosti.
Dovršava se Dan u njenoj zahvalnosti
Slično muzici slično praznini, spokojem.

Ona će sačuvati namere moje i tvoje
I vaskrsnuće mrtve rođendane po milosti.
U podnožju vetra nemerljiva sen oholosti
Nestaće u pepelu onih što više ne postoje.

U pusto srce u mrtvo vreme me zovi,
Minula čežnjo, da se svet ponovi.
Ako ne saznah ljubav i uspavah svoj um,
Pa mi je prazan dan koji još došao nije,
Ko granu koja se izdužuje u uzaludan šum
Neka me nedostojnog vetar obavije.

Branko Miljković
(29.1.1934 - 12.2.1961)