25. ožu 2010.

sećanje

SJEĆATE LI SE ČUDA U MILANU?

Sjećate li se prvih
vaših i njegovih
filmova Žerara Filipa?
Sjećate li se "Najljepših godina našeg života"?
Sjećate li se Simon Sinjore u" Zlatnoj kacigi"?
i Tatjane Samojlove u Kalatozovljevim "Ždralovima"?
Sjećate li se Modunja
i njegove kiše?
Sjećate li se onog prazničnog raspoloženja
na premijerama drama
Artura Milera, Tenesi Vilijamsa i Aleksandra Popovića?
Sjećate li se koncerata Leonida Kogana i davida Ojstraha?
Sjećate li se književnih večeri
Slobodana Markovića
Evgenija Jevtušenka
Tadeuša Ruževiča
Hansa Magnusa Encensbergera?
Sjećate li se Pola Enke i Vladimira Visockog?
Sjećate li se svoje ošamućenosti
nakon sklapanja posljednje stranice
Davičove "Pesme"?
Sjećate li se kako ste, potom
gutali nove knjige
Mareka Hlaska
Jurija Kazakova
Danila Kiša
Jožefa Škvoreckog?
Sjećate li se tuge koja je izbijala iz romana
Venijamina Kaverina i Hajnriha Bela?
Više ste voljeli Belove priče?
Sjećate li se "Putniče, kad dođeš u Špa..."?
Sjećate li se onog nestrpljenja
s kojim ste iščekivali novi broj "Novog svijeta"?
s nastavkom Erenburgovih memoara?
Sjećate li se
kako ste nakon čitanja "Strogo kontrolisanih vozova"
htjeli da se javite lično autoru
i da mu zahvalite na prekrasnoj knjizi?
Sjećate li se izložbi
Marija Mikulića
Ljube Laha
Safeta Zeca
Ibrahima Ljubovića
Emira Dragulja?
Sjećate li se Mencelovog "Sela mog malog"?
Sjećate li se
Tanganjike, Berliner Ansambla i Ateljea 212?
Sjećate li se improvizacije Zorana Radmilovića?
Nikada.
Nikada više ni onakvog života ni onakve umjetnosti.
Nikada više
One strasti stvaranja.
One radosti druženja.
Onog sjaja zvijezda
u stihovima mladih pjesnika.
Doba velike umjetnosti je prošlo.
Ja sam
barem
u njemu živio!

Izet Sarajlić

Ljubo Lah: Djevojka s ružom, ulje

Volela sam ulja Ljube Laha, imala sam jedan njegov crtez, akt zene, zajedno sa ostalim vrednim slikama nestao je i on u velikom pozaru, tako sam i ja i svi ostali izgubili tog Ljubu Laha, zapravo ja ga imam samo na fotografiji, a fotografije slika su samo dokument da je nesto postojalo, vise su secanje koje ostaje...