8. ožu 2010.

planovi

Moze li se nesto planirati i mozemo li bez planova... tesko i jedno i drugo, a ja kad nesto radim, ili radim ili ne radim, posteno, kako bi se reklo... tako je i sa planiranjem, ne cesto, ali kad nesto odlucim, obavezno napravim i plan, cak i u pisanom obliku i precizno se drzim istog i uvek to realizujem... poslednji primer je ova dijeta sa cijim je planiranjem i pocelo pisanje na blogu, e sad to pisanje je vec postalo i spontano, a spontane stvari su najlepse, tako da po mom misljenju, u zivotu, treba neke stvari planirati, ali samo one slucajne se ticu i doticu emocija, dogode se bez vanjskih uticaja, nekad dobre, nekad lose... ne verujem u sudbinu, cesto kazem da verujem samo u sebe, a onda se planiranje i uklapa u takvo misljenje... sam padnes, sam se i ubijes, kako sejes tako i zanjes...
Ne volim praznike, cirkuse, maskenbale... svi ti dani su izmisljeni za neke varke, tackice kojima se brisu mrlje i uz to prosipa gomila lazi, licemjerstva i kicha...
volim obicne dane kada spontano padne plan za nesto, eto necu danas, sutra cu izaci i sutra cu to i to uciniti sebi i drugima...
Miris proleca i uveli i smrznuti karanfili danas po ulicama uzasavaju me i ne zelim ih ni videti... a jedan nadjoh na stolu u mojoj sobi kad sam se probudila, ne mislim ga vaditi iz celofana oko koga je spiralno umotana ljubicasta traka sa srcima... ali zato pomislih, jer napolju sneg veje... ima li negde ljubicica i ceznja za njihovim mirisom i moj uzdah me vratise u dane kad je trebalo puno da trazis i puno da beres za jedan buketic mami...

Setih se i price Djurdjevak Prezihova Voranca, dragog picsa koga pamtim po pricama iz detunjastva, a kasnije na studijama price Samonikli i romana Doverdob i mog diplpmskog sa temom Žena i ljubav u delima Prezihova Voranca. Kad sam odabrala tu temu, kao da me privukao bas taj miris djurdjevka, ali sam radeci na diplomskom, upoznala jedan nov i nepoznat svet zene i njene ljubavne srece i nesrece i mnogo su se promenili moji stavovi o zeni i ljubavi, nasuprot slicnim, cesto dosadnim, srceparajucim kliseima... zena u njegovim delima bila je zena od krvi i mesa, strastvena i gresna ako je greh voleti bez predrasuda?

Ogledalo lune

Nocni dani, ogledala
Pod led stavi prste
Uspavljiva doba ja vas volim
I zaborav trazi svaki korak ispred kuce
Moj pad u vrtlog reci
Na prozoru u mom svetu pogled
Hod, sat, zid, kip
Luna je ogledalo lune
Ne vidim se u tom casu
Zvoni, halo
Na brojcanik stavi prste
Smeh i krik
Osmeh, osmeh lune

Luna