12. ožu 2010.

odlazak

Zoran Đinđić ( rođen 1. avgusta 1952. u Bosanskom Šamcu, ubijen 12. marta 2003. u Beogradu) je bio srpski političar i državnik, doktor filozofije po obrazovanju, jedan od osnivača i dugogodišnji predsednik Demokratske stranke, predsednik Vlade Republike Srbije (2001-2003) i gradonačelnik Beograda (1997).
Đinđić je ubijen u Beogradu na stepeništu zgrade sedišta Vlade Srbije 12. marta 2000. u 12:23. Pogođen je jednom u grudi, metkom koji je probio njegovo srce i ubio ga skoro trenutno. Brzo je odveden u bolnicu gde je primenjen odgovarajuć postupak, ali je njegova smrt, ipak, proglašena jedan čas kasnije.

12.3.2003. sreda
---------------------
JA: Odavno sam pobegla u reci. Knjiga u vodi. Slika u vatri. Na usnama reci mogu teci, a u telu bez koze dusa gorit moze. Medju kakvim si ti svetom? Medj kakvim recima? P. S. Zato ne znam ni pitanja, ni odgovore. Danas jedno, sutra srugo. NIŠTA NE PITAJ! (14:35)
ON: Danas je Srbija u zalosti. Na ulicama se cuje samo tisina.(19:59)
ON: Dobro znas svaku rec, svaki znak, kako najlakse, najbrze, najsladje reci - odlazim. Rastemo, pazimo, slucajno gazimo, tvoje najblaze usne kazu - odlazim. ANESTEZIJA......... (21:42)
JA: Treba cutati i cekati u tami jer sve sto vise govorimo, sve smo vise sami. P. S. Moze li 1 pitanje? (21:55)
ON: Naravno! (22:22)
JA: Dan je dug. Hajde, B..., budi drug, pa okreni jedan krug unazad planetu... Ipak pitam, za koju si temu? (II razred, opis licnosti) 1. U njemu-njoj sam se trazio/la 2. Srodne duse 3. tvoj predlog 4. djacki izbor P. S. Pisem pesmu broj... (22:25)
ON: 1 i 2 - ako sam dobro razumeo o cemu se radi. (22:51)
JA: Mislila sam da mi pomognes u izboru teme pismenog rada za sutra. No, izabracu je izmedju 1 i 2. Ne osvrci se. Velika se tajna iza tebe odigrava... (23:20)
ON: Sta ti fali od EKV-a? Ako hoces mogu da ti snimim i posaljem. Imam sve. P. S. Umor je duboko u meni, riba u vodi, podrum u kuci - umor je na rubu usne. Rec upucena... (23:29)
JA: Krace je nabrojati sta imam. Hvala ti, ali donijece mi ucenik koji sve ima, pa cu presnimiti. Od ovih koje imam najvise volim ZEMLJU! (23:40)
15.3.2003.
--------------
ODLAZAK

Mart - ozujak, vetar - kosava.
Sta se to desava?
Ja nisam osetljiva na lepotu - tek kad nestane.
Ja ne znam sta je dobrota - dok me ne udare.
Odlaze ljudi. Ostaju ludi...
Gde je premenada sada?
Ko se dici mladu glavu, posejati mladu travu?
I zasto?
Od Gavrila do Zorana zemlja je srozana.
Mart - ozujak, vetar - kosava.
Zasto se desava?
(16.3.03. B.od R.)
(14:00)