8. ožu 2010.

putovanje

Bio sam u pustinji, sam samcat, medju divljim zverima i akrepima, napola mrtav od posta i pokore - pa ipak mi se cinilo pokadkad kao da cujem huk pesama i igara veselih rimskih devojaka. Sveti Jeronim
Zelju za putovanjima sad utoljavam lutanjima netom... zivot mi do sad nije dao sansu da vidim dalje i drukcije zemlje i ljude, pa praviti spisak pozeljnih nema smisla, a svakako bih posla od grcke i italije... a onda u potragu za bojama i mirisima egzoticnih zemalja... egipta, indije, kine i japana... a za duzi put i mozda ostanak bih odabrala tople i pitome zemlje... francusku, spaniju, portugal, brazil, ameriku, australiju, novi zenland...


Devdas: Aishwarya Rai

Kako su trenutno na tv-pinku bih ponedeljkom filmovi Bolivuda, to jest indijske kinematografije, evo nesto o njima... gotovo svaki film traje oko 3 sata, a muzika i ples su neizostavni elementi, dramaturgija filma sadrži više različitih osećaja: ljubav, mržnja, tuga, sreća. Ljubav se prikazuje pesmom, plesom i prolivenim suzama, vrlo retko poljupcem (erostki sadržaji u indijskoj kinematograifji nisu prisutni). Jak utisak na mene je ostavio Devdas, film iz dva dela, tipicna mitska bajka u najnovijoj verziji i prosle nedelje: Moj otac Gandi,jos jedna prica iz drugog ugla o Gandiju, ocu Indije, a u ocekivanju vecerasnjeg: Povezane sudbine... mislim na putovanje u te krajeve iz filmova i moje lutanje svetom-netom pocinje...
... evo sta sam nasla i odabrala...
Pondicherry je nekadašnja francuska kolonija koja se nalazi na samom jugu Indije. Iako se ovo područje originalno zove Puducherry (u prevodu – Novo selo), već godinama je njegovo popularnije i prihvaćenije ime – Pondicherry.
Specifikum egzotičnog juga Indije je snažan uticaj francuske kulture, vidljiv na gotovo svakom koraku. Upravo zbog toga je Pondicherry diljem sveta poznat i kao francuska rivijera Istoka (La Côte d'Azur de l'Est).
Svojim čarima, koje se najviše ogledaju u jedinstvenom spoju francuske kulture i istočnjačke egzotike, Pondicherry privlači veliki broj turista.
Eh, ova kombinacija je zaista iz mojih snova...




Ko si ti, čitaoče
koji ćeš posle jednoga veka čitati pesme moje?
Ne mogu ti poslati nijedan cvet od ovog proletnjeg bogatstva
nijednu traku zlata sa ovih oblaka gore.
Otvori vrata svoja i gledaj u daljinu.
U svom cvetnom vrtu skupljaj mirisne spomene
na minulo cveće pre stotinu leta.
U radosti svoga srca da osetiš živu radost
koja je pevala jednog proletnjeg jutra
šaljući svoj veseli glas preko stotinu leta.


Rabindranat Tagore