17. tra 2010.

o krempiti

Ne volem... Semenkare... Cigose trubače...
Burek... Ulične pišače...
Nek mi moju lepu varoš vrate...


ne jedem slatko, ne secerim ni kafu ni caj, ponekad uzmem kasiku meda na sresrca, nekad davno sam cesto pravila kolac od rogaca, posle nije bilo ni slatkog-ni slanog, a jos kasnije sam kupovala cokoladice, ponekad cokoladu od rize, danas ne jedem nista slatko, osim voca, i ne nedostaje mi, jedino... ponekad pozelim jednu krempitu... ali pravu, ne onu sto se zove krempita, a nije, a zasto volim krempitu.. e zato sto je to kolač koji nije puno sladak... ne volim kremove, filove i razne prelive, šlagove i cokoladne glazure, i nikako torte... zato je za mene krempita kraljica medju kolacima, jedina moja slastica koju ja pravim, kao nekad u banatu kad sam bila mala i kad mi je baka lila pravila... e tu krempitu volem i takvu krempitu ponekad i ja pravim kao baka lila... jer nema vise ni pravih krempita... nema vise nista pravo...


njam, njam... :))
Moj recept:
Probajte da u kućnoj varijanti napravite banatsku krempitu! Iskoristite gotovo lisnato testo za koru, a krem napravite od sledećih sastojaka: ( ovo je manja kolicina za dve osobe, za vise osoba povecati kolicinu sastojaka )
1/2 l mleka
3 jaja
5 kašika šećera
3 kašike brašna
1 kašika gustina
1 vanil šećer
Priprema:
Odvojte žumanca od belanaca i žumanca mikserom umutite sa 2 kašike šećera, a zatim dodajte brašno i gustin. U sve to dodajte i 2 dl hladnog mleka i mutite dok masa ne postane homogena. Zagrejte 4 dl mleka do samog ključanja, stavite 3 kašike šećera i uz mešanje postepeno dodajte umućena žumanca.
Tako pripremljen fil kuvajte sve dok se ne zgusne. Skuvani fil ostavite pored ringle da bi ostao vreo. Za to vreme u drugoj posudi ulupajte belanca sa 1-om kašikom šećera. U još vrelu žutu masu postepeno sipajte šne uz lagano mešanje. Na kraju dodajte i vanil šećer i tako topao fil nanesite na koru za krempite. Da biste okusili banatsku krempitu, preko fila stavite ulupani šlag, i tek onda poklopite drugom korom... prijatno :):)

Al tebe volem to je fakat...
Ti si mi ljubav jedina...
Prodaću onu našu kućerdu na lakat...
Ma nek je stoput dedina...
Napuklo srce na dve pole...
Ljubav je teret pregolem...
Baš ni to što tol'ko volem...
Ne volem...


Djordje Balašević (Namćor)