6. lis 2010.

Pesma o duši


Pjesma o Duši

Ja nisam ni ego, ni razum, ni um ni misao nisam
Ne možeš me namirisati ili u riječi uobličiti, okom ili uhom uhvatiti.
U svjetlosti ili vjetru me ne možeš naći, ni na nebu ni zemlji
Svjesnost i sreća, Blaženstvo Blaženoga Ja sam.
Nemam imena, ni život, ne udišem zrak
Ni jednim elementom ukalupljen nisam, koža me ne prekriva
Nemam jezik, ruke ni noge, ne starim.
Svjesnost i sreća Ja sam, Blaženstvo u oslobođenju.
Odbacujem mržnju i strast; iznad iluzije i pohlepe;
Ponos me ne dodiruje, nikada zavidan nisam
Iznad vjere, bogatstva, slobode i želja Ja sam.
Svjesnost i sreća Ja sam, Blaženstvo je moj pokrivač.
Poroci, zadovoljstvo i bol nisu moje porijeklo
Ni sveti spisi, molitve ni hodočašća
Nisam materija, ni eter nisam.
Svjesnost i sreća inkarnirana, Blaženstvo Blaženoga Ja sam.
Strah smrti ne poznajem, pukotinom ili rasom razdvojen nisam
Nijedan roditelj me ne zove dijete, veza rođenja me ne veže.
Nisam učitelj ni učenik, rođaka ni prijatelja nemam.
Svjesnost i sreća Ja sam, jedinstvo s Blaženstvom moj je kraj.
Ni znanje ni poznavalac nisam, ne možeš me upoznati, bezobličnost je moj oblik.
Lutam između osjetila, ali oni nisu moj dom
Uvijek mirno uravnotežen, ni slobodan ni vezan.
Svjesnost i sreća Ja sam, u Blaženstvu moj je dom.

Šankaracharya